Acum ceva ani cand s-au mai facut restructurari la CFR unul din liderii sindicali de atuni prognoza ca in cativa ani vom avea parte de accidente feroviare. Si a avut gura pocita.
Acum disponibilizeaza alti 8000 de oameni. Mai aveti curaj sa mergeti cu trenul? Eu unul nu am mai folosit serviciile lor de vreo 10 ani. Dar nici nu as avea curaj sa o fac.
Cica majoritatea podurilor si podetelor au termenul de garantie expirat, sinele se dilata la cald sau contracta la frig, sistemul de semaforizare mai are erori...incurajator.
Ca sa nu mai vorbim ca viteza medie de circulatie a trenurilor in Romania, ma refer la cele rapide, a ajuns undeva la 50 de km pe ora. Daca te duci de la Bucuresti pana la Constanta faci cam 4,5 ore. Cu microbuzul faci 3 ore jumate, cu masina cam 2 ore jumate. De ce sa mergi cu trenul?
Si atunci pentru ce mai sunt subventionati?
:)))
RăspundețiȘtergerece ma bucur ca ai deschis subiectul CFR!!! Doar iti ziceam ca o data si o data o sa fac o revolta intr-o statie cfr.
intr-adevar situatia cfr-ului este grava, si asta ti-o spun din prisma unui simplu consumator al seviciilor lor, argumente:
1. traseu de masina 35 de minute, traseu cu trenul cel putin 2 ore.
situatia 2. tren personal care trebuia sa ajunga in statia X la ora 6, la ora 9 cand am plecat din statia X trenul personal nu sosise.
3. am plecat din statia X (alta :)))) la timp, in punctul Y din traseu s-a stricat locomotiva, a urmat o ora si jumatate in care am asteptat o locomotiva noua. Am ajuns in statia Z, unde trebuia sa schimb trenurile cu o intarziere de 2 ore :))) surpriza am prins exact trenul care il vroiam, DE CE? pentru ca a plecat din statia initiala cu o intarziere de o ora si 20 de minute, si pana sa ajunga in statia Z a mai facut inca o ora si 30 de minute intarziere.
Vorbesti de siguranta? Care siguranta?
Spre exemplu, daca iei trenul de la sinaia spre bucuresti, dupa sinaia, la valea larga, o sa observi ca pe podul acela trenul circula cu maxim 10 km la ora! Te intrebi de ce? Rau faci, ca asta am facut si eu si am si aflat. De jur imprejur stau lucratori si se uita daca se inclina asa numitul "pod" caz in care se opreste trenul.
Am totusi o curiozitate! Daca infrastructura este de vina pentru intarzieri, cum este posibil ca pe aceleasi sine, trenurile particulare nu au intarzieri? Cum se face ca desi trenul este din ce in ce mai nesigur, s-au diponibilizat si se mai disponibilizeaza inca lucratori de la siguranta traficului?
Ce nu as da sa apuc ziua in care, macar CFR sa restituie bani innapoi pentru intarzieri, cum se face dincolo! Doar atat, nici nu indraznesc sa spun de ziua in care vor avea trenurile intarziere doar 2-3 minute pe an ca in japonia, asta deja e SF.
Cred ca defapt asta s-a vrut de la inceput, de cand s-a despartit CFR in GFR, Marfa, Calatori etc, s-a vrut falimentat.
Andreea